Sunday, May 5, 2013

My electoral statement/Ma déclaration électorale


La version française suit ci-dessous

Over the last seven years, I’ve worked resolutely both as a rep at JFK High School and as Member-at-Large on the MTA Executive Committee. I have come to know many of you and learned extensively how to solve a wide range of issues.

To be President of the MTA requires a variety of attributes, notably: determination, integrity, strategic thinking and an ability to build relationships with MTA reps, MTA staff, QPAT Board of Directors and staff, EMSB representatives and most importantly you, the MTA members. It requires the ability not just to identify problems, but to solve them. I put sustained political pressure on the school board to force them to resolve a financial dispute with the contractor cleaning JFK, ensuring a more timely return to the building. At my school, I have used the mechanisms in place in our collective agreement to deal with contentious issues, always respecting what the majority of teachers want.  I forced the administration to remove our mini-day because it was not working for us, and I got our after-school detention supervision removed, to name a few of the changes that benefited teachers.

Concerns regarding class size, professional autonomy, increased evaluation demands and data collection; these are some of the big issues we face. Addressing them by writing a blog or appearing on talk radio is not going to change anything.  To be effective we have to build a solid reputation and confront school board management directly. I've done it, and will continue to do it should I have the privilege to be elected. I will not make empty promises. Here are my Top Ten priorities for the upcoming year:

Modernize MTA Communication

Enforce Department Head Release Time

Maintain Sound Financial Management

Make our School Councils More Effective

Solve GPI and Internet Access Issues

Finalize Student Teaching Money As Cash

Work on Class Sizes in Adult Education and
on Preserving the Full-Week March Break

Fix our Absence System-get rid of counting minutes

Improve Provisional Assessment of Scholarity
-new teachers should be paid properly

Regulate Workloads in Vocational Training in accordance with the needs of Voc. Ed. Teachers

I am committed to fighting for you, regardless of the sector in which you teach. My goal is to make your job easier, eliminating unnecessary impediments to your teaching. Unity is crucial amongst the MTA staff, the Executive, MTA reps and you, MTA members. A divided leadership is one that ceases to be very effective. This election is important in terms of the future direction of your union. In addition to the members acclaimed to the Executive Committee, I ask you to support me and my experienced team: Andrew Adams for High School VP, Jennifer Lacroix for Treasurer, Gail Bernstein for General Chairperson, and Nadia Greco and Alexander Kulczyk for the two Member-at-Large positions. We will continue to advocate tirelessly for you on the issues that matter.
Au cours des sept dernières années, j’ai rempli avec détermination mes fonctions de délégué à l’école secondaire JFK et de membre sans titre du Comité exécutif de l’AEEM. J’en suis venu à connaître bon nombre d’entre vous et j’ai appris en détail comment régler toutes sortes de questions.
être président de l’AEEM exige diverses qualités, dont la ténacité, l’intégrité, la réflexion stratégique et la capacité de bâtir des liens avec les délégués et le personnel de l’AEEM, le personnel et le Conseil d’administration de l’APEQ, les représentants de la CSEM et surtout, vous, les membres de l’AEEM. Ce poste exige d’être capable de cibler les problèmes, mais aussi de les régler. J’ai exercé une pression politique constante sur la CSEM pour la forcer à régler un différend financier avec l’entrepreneur chargé du nettoyage de JFK, permettant de réintégrer plus rapidement l’établissement. À mon école, je me suis servi des mécanismes de notre convention collective pour traiter des questions litigieuses, en respectant toujours la volonté de la majorité du personnel enseignant. J’ai forcé la direction à abandonner la mini-journée parce qu’elle ne nous convenait pas, et j’ai fait retirer la surveillance des retenues après l’école, pour ne nommer que quelques changements dont mes collègues ont bénéficié.
Le nombre d’élèves par classe, l’autonomie professionnelle, l’augmentation des demandes d’évaluation et la collecte de données : voilà certaines des grandes questions qui nous touchent. Les traiter en écrivant un blogue ou en faisant des interventions à la radio ne changera rien. Pour être efficaces, nous devons bâtir une solide réputation et confronter directement la direction de la CSEM. Je l’ai déjà fait, et je continuerai de la faire si j’ai le privilège d’être élu. Je ne ferai pas de promesses vides. Voici mes dix priorités principales pour l’année prochaine :
Moderniser les communications de l’AEEM
Veiller à ce que les chefs de groupe soient libérés d’une partie de leur tâche
Conserver une saine gestion financière
Accroître l’efficacité de nos conseils d’école
Régler les problèmes de GPI et d’accès à Internet
Finaliser l’entente sur les fonds de stage en argent
Travailler sur la taille des groupes à l’éducation des adultes et au maintien de la relâche    complète
Régler le système d’absence – se débarrasser du système de calcul en minutes
Améliorer l’évaluation provisoire de la scolarité – les recrues devraient être rémunérées adéquatement

Régulariser les charges de travail du secteur professionnel en fonction des besoins du personnel

Je m’engage à me battre en votre nom, peu importe votre secteur d’enseignement. Mon objectif est de vous faciliter la tâche en éliminant ce qui fait obstacle à votre enseignement. L’unité entre le personnel, le Comité exécutif, les délégués et vous, les membres de l’AEEM, est cruciale. Un leadership divisé perd de son efficacité. Cette élection revêt une importance capitale pour l’orientation future de notre syndicat. Outre les membres du Comité exécutif élus par acclamation, je vous demande de voter pour moi et pour mon équipe expérimentée : Andrew Adams comme vice‑président au secondaire, Jennifer Lacroix comme trésorière, Gail Bernstein comme présidente des assemblées, ainsi que Nadia Greco et Alexander Kulczyk comme membres sans titre. Nous continuerons de défendre sans relâche vos intérêts sur les questions d’importance.


1 comment:

  1. Well done Peter! The changes that you are proposing will definitely build the foundation for some important positive change!If I could vote for you I definitely would!
    Catherine

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