La version française suit ci-dessous
In my electoral statement last year, I listed ten priorities that I committed to resolving this year. My prime concern is always to serve you to the best of my ability and achieve real, concrete results. Over the past year, I, along with the MTA Executive, with support from MTA reps and you, the members, have accomplished the following:
In my electoral statement last year, I listed ten priorities that I committed to resolving this year. My prime concern is always to serve you to the best of my ability and achieve real, concrete results. Over the past year, I, along with the MTA Executive, with support from MTA reps and you, the members, have accomplished the following:
Instituted an email communication system that has
saved the association (i.e. you the members) thousands of dollars.
Significantly reduced office and executive expenses jointly
with our Treasurer, Jennifer Lacroix.
Resolved the department head release time issue
without affecting class size and teaching time for non-department heads.
Educated teachers on how to improve the functioning of
school council.
Pressured the School Board to improve the GPI system,
significantly reducing the number of problems compared to previous years.
Finalized student teaching money as cash, despite the
School Board’s mistakes on this dossier.
Negotiated a consistent and improved system for the
deduction of partial-day absences.
Shortened the time it takes the School Board to assess
scholarity and pay teachers properly.
Created Educational Policies Committee (EPC) sub-committees
to address issues in adult (special needs services) and vocational education
(workload issues).
As you know,
there is always more advocating to do. Addressing issues surrounding professional
learning communities (PLCs), ensuring professional autonomy and improving the
functioning of the Special Needs Parity Committee, these are just some of the
ongoing priorities that I would like to continue working on in the coming
year. Next year, we begin negotiating our provincial agreement. As a member
of the QPAT Executive, I am in a good position to ensure that your voices are
heard as we prepare our demand and begin mobilizing.
I’ve learned
much in my first year as your President. My experience tells me that improving teachers’
working conditions requires far more than merely speaking about an issue.
Solving challenging problems requires a number of strategies. Being forceful
and persistent, in a tactful and diplomatic way, while always keeping legal,
media and direct action strategies available when necessary, leads to
successful outcomes.
I ask that you support me as well as Jennifer Lacroix
for Treasurer on Wednesday, May 21st .
www.peterformtapresident.blogspot.ca
Dans ma déclaration électorale de l’année
dernière, j’ai établi la liste des 10 dossiers prioritaires que je me suis
engagé à régler cette année. Ma préoccupation principale est toujours de vous
servir au meilleur de ma capacité et d’obtenir des résultats réels et concrets.
Au cours de la dernière année, en collaboration avec le Comité exécutif de l’AEEM
et avec le soutien des délégués de l’AEEM et de vous, les membres, j’ai :
Mis sur pied un
système de communication par courriel qui a permis à l’association (c.-à-d.
vous, les membres) d’économiser des milliers de dollars.
Réduit considérablement
les dépenses de bureau et du Comité exécutif en collaboration avec notre trésorière,
Jennifer Lacroix.
Résolu la question du
temps de libération des chefs de groupe sans affecter le nombre d’élèves par
groupe et ni le temps d’enseignement des autres membres du personnel.
Tenu des séances
d’information pour les enseignant-es sur la façon d’améliorer le fonctionnement
du conseil d’école.
Exercé de la pression sur
la commission scolaire pour qu’elle améliore le système GPI, ce qui a réduit
considérablement le nombre de problèmes par rapport aux années précédentes.
Finalisé l’entente sur
les fonds de stage versés en argent, malgré les erreurs de la commission
scolaire dans ce dossier.
Négocié une méthode
cohérente et améliorée pour la déduction des absences partielles.
Écourté le temps requis
par la commission scolaire pour évaluer la scolarité et rémunérer les
enseignant-es adéquatement.
Créé des sous-comités du
Comité des politiques pédagogiques (CPP) afin de traiter les questions propres au
secteur des adultes (services aux élèves en difficulté) et de la formation
professionnelle (charge de travail).
·
Comme vous le savez, il y aura toujours des dossiers
à défendre. M’occuper des préoccupations entourant les communautés
d’apprentissage professionnelles (CAP), favoriser l’autonomie professionnelle
et améliorer le fonctionnement du Comité paritaire sur l’adaptation scolaire
sont au nombre des sujets de l’heure sur lesquels je souhaite continuer de
travailler en 2014-2015. L’année
prochaine, nous entamerons la négociation de notre entente provinciale. À titre
de membre du Comité exécutif de l’APEQ, je suis en excellente position pour
m’assurer que votre voix soit prise en compte lorsque nous préparerons nos
revendications et commencerons la mobilisation.
J’ai beaucoup appris lors de ma première année
comme président. Selon mon expérience, améliorer les conditions de travail des
enseignant-es exige beaucoup plus que de simplement parler d’une question.
Régler des problèmes complexes demande un certain nombre de stratégies. Adopter
une attitude tenace et déterminée, avec tact et diplomatie, tout en recourant
au besoin à des mesures juridiques, aux médias et aux actions directes, mène à
des résultats fructueux.
Je vous demande de voter
pour moi et d’appuyer Jennifer Lacroix au poste de trésorière le mercredi 21
mai.
www.peterformtapresident.blogspot.ca
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